Dag 1, Amsterdam-Moskou

4 augustus 2016 - Moskva, Rusland

Gisteren al met de trein naar Schiphol gereisd, wat ook weer heel wat voeten in aarde had door allerlei storingen en zo.
Vanmorgen eerst in ons hotel op Schiphol in alle rust ontbeten en toen gaan inchecken. Wat een drukte. Zo'n twee uur over gedaan om door alle check ins en de douane te komen.
Maar goed, we waren gelukkig vroeg. Er waren mensen die op het laatste nippertje kwamen en flink in de stress schoten. Het leek de efteling wel met die zigzag rijen. Ik miste allen dat irritante deuntje...

De vlucht naar Moskou was hobbelig. Het leek wel alsof we een binnendoor route vlogen, zoveel gaten zaten er in de lucht.

Maar we zijn veilig en wel geland in Moskou. Op het vliegveld aldaar hebben we onze gids voor Moskou ontmoet: Elena, die een beetje Nederlands spreekt. Na een busreis dwars door het Moskouse land in het drukke werkverkeer zijn we aangekomen in ons hotel. Het hotel is netjes, niet teveel poespas en het is er schoon.

Na het avondeten zijn we met een groepje er op uit getrokken om de buurt te verkennen. Hierbij zijn we in een leuke kroeg/restaurant tetecht gekomen waar natuurlijk de Russische wodka geproefd werd.

De groep is afwisselend met jongeren en ouderen. Meet een clubje hebben we al goed contact.

Morgen gaan we als het goed is naar het Rode Plein en naar het Kremlin. We zijn er vanmiddag al langs gereden met de bus. Ziet er erg indrukwekkend uit.

Morgen weer een verhaal.

Da sviedaanja...

1. Hanneke:
    5 augustus 2016
    Klinkt al goed, vooral Wodka proeven. Hoe smaakte het? Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Groetjes
  2. From Russia with love: