Dag zes, met de metro en de Hermitage

9 augustus 2016 - Sankt-Peterburg, Rusland

Vanmorgen werden we opgehaald door een andere gids om een tochtje met de metro te maken. Het manneke was toch zeker in de 80 en stond ook niet echt stevig meer op de benen. Verder was hij wel kwiek en hij sprak een aardig woordje Nederlands.
We vraag ik mij af of hij zelf ook voor de eerste keer in st. Petersburg was, hij was zelf ook om de haverklap de weg kwijt in de metro.
Maar we hebben weer een paar mooie metrostations gezien. Niet zo mooi als de metro in Moskou, maar toch wel de moeite waard.

Na de metrorit heeft het manneke ons afgeleverd bij de Hermitage waar Ella ons stond op te wachten. Zoj heeft verder de tour verzorgd door de Hermitage.

De Hermitage was het winterpaleis van tsaar Peter de grote. Een prachtig paleis.
Het wordt nu gebruikt als museum waar o.a. werken van Rembrant, Breughel, Picasso en meer van die getalenteerde oudjes.

De Hetmitage heeft verschillende afdelingen, de grote meesters, moderne kunst, archeologie en meer.
Ook heeft de Hermitage een dependance in Amsterdam.

Het was er erg druk en Ella onze gids heeft ons bij ieder schilderij wat verteld. Dik twee en een half uur hebben we de Hollandse meesters, de Vlaamse meesters, de Italiaanse meesters, de Spaanse meesters en weet ik wat voor meesters gezien
Erg mooi, maar in het tempo waar wij mee gingen en met de drukte was het erg vermoeiend.

Na de rondleiding door de Hermitage zijn ee met ons tweetjes nog wat door het dorp gewandeld. Alles bij elkaar ruim 18 km vandaag.

Straks gaan we terug het dorp in en gaan we een pintje pakken. Waarschijnlijk in de Rockpub of anders manneken pis.

Morgen om half drie worden we opgehaald van het hotel om maar het vliegveld gebracht te worden. Om half zes vliegen we weer naar ons eigen kikkerlandje.
Voor die tijd gaan Norma en ik nog een markt bezoeken hier in de buurt.

Dasviedaanja